koleda

koleda

четвъртък, 7 ноември 2013 г.

Класическо тирамису'




                Много рядко  ми идва желание да го приготвям, а съпругът ми така да го обича..., любим десерт му е -;). Той все си ме моли за него, а аз съм все с нещо по на дневен ред и така разминаването се проточва с месеци... Днес е неговият ден! Да бъде ТИРАМИСУ'!!
                Десерт - само за възрастни!
                Рецепта - оригиналната класическа / едва ли има такива, които поне да не я познават/!

                Необходимите продукти:

  • бишкоти савоярди - 400 гр. 
  • 500 гр. маскарпоне
  • 150 гр. захар
  • 6 пресни яйца
  • 350 мл. силно кафе / от кафеварка/
  • 50 мл. ликьор Марсала или друг , а и не е задължителен-;)
  • горчиво какао за поръсване
  • щипка сол

            
              Начин на приготвяне: 

              Разделете жълтъците от белтъците. Към жълтъците добавете захарта и разбийте с миксер до светъл и пухкав крем. Прибавете маскарпонето и внимателно с дървена лъжица разбъркайте добре. Сега разбийте добре и белтъците с щипка сол. Готови ги прибавете към получения до момента крем и все с дървената лъжица и с много внимателни движения отдолу - нагоре / за да се запази пухкав и обемен кремът/ объркайте.

              Смесете кафето и ликьора в подходяща купа. Потапяйте бишкотите и във форма, в която ще ви престоява десерта, ги редувайте с крема. Завършвате с крем и прибирате в хладилни за поне 2-3 часа преди консумация. 
              Преди сервирането поръсвате с горчивото какао. Поднасяте с лъжичка-;). 

Няма коментари:

Публикуване на коментар